De start - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Mirte Gerritsen - WaarBenJij.nu De start - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Mirte Gerritsen - WaarBenJij.nu

De start

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

09 Maart 2014 | Nederland, Leiden

Ja, waar moet ik beginnen. Na mijn bezoek aan het Holy Family Centre afgelopen Mei had ik het idee dat ik wel wat voor hen kon betekenen. En terugkijkend op afgelopen half jaar, is dat zeker ook wel gelukt.
Met een beetje bijdehandheid en heel veel geluk hebben mijn moeder en ik het voor elkaar gekregen om afgelopen half jaar enorm veel spullen te verzamelen voor The Holy Family Centre (alleen de spullen die ze wilde hebben of course) Rolstoelen, prothese benen en knieën, kinderspeelgoed, leesboeken en fysiotherapeutische spullen. Onze zolder lag echt helemaal bezaaid met donatiespullen. We hebben ze nu bij de Hospitaalbroeders in Amsterdam gedumpt. Zij stonden by the way met grote ogen te kijken wat er allemaal uit onze auto kwam toen we het kwamen brengen. Dat was lachen.

En nu nog 5 dagen in Nederland en dan gaat het avontuur beginnen samen met Kim en Roos. Ik merk toch wel dat ik iets wat zenuwachtig wordt, ondanks dat ik er al ben geweest. Aan de ene kant is 3,5 maand lang, maar is 14 weken weer kort.
Maar net als afgelopen vrijdag: toen hebben Kim, Roos, ik en 2 meiden die naar Ethiopië vertrekken een soort afscheidsborrel gegeven. Wij hadden gezegd: wij zitten van 8 uur in de Kroeg als je wilt komen, kom dan en zeg gedag. Want ja, anders wil iedereen in het weekend opeens gaan afspreken en daar had ik nou net geen zin en geen tijd meer voor. En tijdens die borrel (waar overigens een enorme opkomst voor was) kwam ik er steeds meer achter dat ik nog heel veel kleine dingetjes moest regelen: pinpas omzetten, dollars halen, de wisselkoers eens nader bekijken (ik snap er nog steeds niets van) etc.
In feite nu ik dit opschrijf ga ik gelijk even wat dingetjes regelen.

Ook het officiële start sein dat we mogen gaan is als zachtjes te horen. Na veel gedoe over ons geschreven Plan van Aanpak, hebben we toch eindelijk iets op papier weten te zetten dat acceptabel was voor ons en voor de school. Je kan je bijna niet voorstellen hoe hard Roos, Kim en ik zaten te juichen achter de computer.
Morgen hopen we een nog harder sein te krijgen!

  • 09 Maart 2014 - 08:08

    Ferdinand:

    Mirte, heel veel succes en vooral veel plezier daar.
    En succes nog met de laatste voorbereidingen!

  • 09 Maart 2014 - 10:01

    Marjolein:

    Hi Mirte, ik denk dat je pas echt rustig wordt als je in het vliegtuig zit en je je kunt overgeven aan alles wat komen gaat. Veel sterkte met het regelen van de laatste dingetjes en voorbereidingen. Een hele goede reis enne..... ik ga je volgen hoor! Lieve groetjes, Marjolein

  • 12 Maart 2014 - 20:35

    Laura:

    Lieve Mirte! Ik denk niet dat ik al je blogs kan lezen maar ik hoop dat ik je in nederland weer kan spreken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirte

Actief sinds 07 Maart 2014
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 10168

Voorgaande reizen:

13 Maart 2014 - 22 Juni 2014

Afstuderen in Zambia

Landen bezocht: