It's so fluffy i'm gonna die! - Reisverslag uit Monze, Zambia van Mirte Gerritsen - WaarBenJij.nu It's so fluffy i'm gonna die! - Reisverslag uit Monze, Zambia van Mirte Gerritsen - WaarBenJij.nu

It's so fluffy i'm gonna die!

Blijf op de hoogte en volg Mirte

08 Mei 2014 | Zambia, Monze

Vandaag was de dag dat we met de leeuwen gingen lopen!! Dus dat betekent half 6 je nest uit, want 6.40 worden we opgehaald. En we willen nog even pinnen, omdat door het gestolen geld we nu niet meer genoeg dollars hebben om de toerist uit te hangen.
Nadat we op een onverklaarbare reden allemaal een ander bedrag konden pinnen en niet meer, gingen we richting Lion encounter. De 5 geiten wollen sokken die ons vergezelde in het busje kwamen alleen voor de 1,5 uur durende wandeling. Daar waren we snel vanaf, want vandaag waren wij vrijwillgers bij de lion encounter, dus dat betekent: leeuwen verzorgen!
Na de 1,5 uur wandeling waar je ook daadwerkelijk op 5 cm afstand naast de leeuwen liep en ze ook gewoon mocht aanraken waren wij klaar voor het echte werk. Nou, dat hebben we geweten. Want de eerste de beste activiteit was ‘meat prep’. Meat preparation? Ja zeker Meat preparation alias een in elkaar gehakte ezel uit de vriezer wegen, in nog kleinere stukken hakken en medicijnen erin stoppen. De geur die mij aan kwam waaien toen wij het kleine tering hokje in stapte was overweldigend, dus roos mag in haar vuistje lachen dat zij de schrijf taak op zich had gekregen. De hoeveelheid stank en de hoeveelheid vliegen is gewoon niet te beschrijven, maar ga er maar vanuit dat ik kan concluderen dat ik een sterke maag heb.
Vervolgens mochten we mee met één van de verzorgers om de hokken van de leeuwen schoon te maken. Oke, poep scheppen, half op gegeten karkassen weggooien en het water schoon maken is geen lekkere bezigheid, maar alles beter die de meat prep. Toen we druk bezig waren in de volle zon (want daar kan ik zo goed tegen) klonk er wel verdacht dicht bij olifant getetter. En ja hoor uit de walkie talkie van onze verzorger kwam er toch wel wat paniekerig stemmetje. Wilde olifanten zaten de leeuwen achterna. Nou snel de klus afmaken en wegwezen want wilde olifanten zijn slecht nieuws. En inderdaad toen we 10 meter weg waren van het hok kwam de oprichster met een rode kop aangelopen ‘’ zo dat was even rennen!’’.
Na een goede lunch mochten wij mee naar de welpen! Hoe schattig! Deze welpjes waren 4 weken oud en wij mochten even met ze spelen voordat ze hun middagdutje gingen doen! Zo verschrikkelijk lief. Het is dat ik al één illegale activiteit op zak heb (namelijk onbewust al 24 dagen illegaal in zambia verblijven..oeps) anders had ik deze bedreigde dierensoorten toch lekker mee naar huis genomen.
Ze waren zo pluizig en stuntelig echt lief!!

Na nog een korte stop bij de volwassen leeuwen was de dag om en waren we gesloopt van zakken stront tillen, hompen ezel versjouwen en met de allerliefste leeuwen te hebben gespeeld en gelopen!
Voldaan duiken wij ons bedje in!

• 09 Mei 2014 - 10:22

Annette:

Wat onwijs gaaf Kim, een ding is zeker nooit meer vergeet jij het jaar waarin jij afstudeerde !! Xx