Vechten met behulp van flosdraad - Reisverslag uit Monze, Zambia van Mirte Gerritsen - WaarBenJij.nu Vechten met behulp van flosdraad - Reisverslag uit Monze, Zambia van Mirte Gerritsen - WaarBenJij.nu

Vechten met behulp van flosdraad

Blijf op de hoogte en volg Mirte

29 Maart 2014 | Zambia, Monze

Vandaag was het dan zo ver. Theresa heeft meer dan een week geleden had aangegeven dat we konden verhuizen naar het wat betere huisje naast de onze, maar dat er tot vandaag aan toe nog een paar zambianen in woonde. Met de wijze woorden “I should get rid of them’’ heeft ze het ook daadwerkelijk voor elkaar gekregen en konden wij vandaag verhuizen.
Omdat ik afgelopen nacht echt een kakkerlak in mijn lakkenzak had zitten had ik slecht geslapen, omdat ik spontaan overal beestjes voelde lopen, was ik blij dat we naar een ander huis mochten met op het oog minder beestjes!
Vanaf 7 uur ’s ochtends heb ik buiten op de veranda gezeten wat lekker heerlijk koel was omdat de zon nog niet door de dreigende regenwolken was gekomen. En rond een uur of 9 hebben we de mouwen opgestroopt en hebben we ons huis eens flink op geruimd want het was echt niet normaal hoeveel zooi we alweer hadden verzameld in 2 weken tijd.
Rond een uur of 12 hadden we alle spullen verplaatst naar het nieuwe huis. En aan dit huis waren een paar opvallendheden:
- De wc spoelt hier normaal door
- De koude kraan in de keuken is er niet afgeroest, dus we hoeven onze groente niet in de badkamer te wassen
- De horren zijn allemaal heel en sluiten elk beestje buiten
- Er staat een kastje in de woonkamer!
- Er staat een extra tafeltje
- Er staan 3 extra grote stoelen
- De raampjes in de badkamer zijn op hoofdhoogte en niet meer op borst hoogte, dus kwaliteit van douche zonder het idee dat je wordt bekeken is omhoog gegaan.
- Er zijn geen bijen
- Er zijn maar 3 kakkerlakken gevonden en gedood
- Er zijn keukenkastjes die bruikbaar zijn
- Beter internetverbinding
- Geen gordijnen
- En het fornuis heeft nog een onvindbare gebruiksaanwijzing
Nou mij hoor je niet klagen.
De stalen frame die als extra beveiliging is bedoeld voor de voordeur bevat geen hor, zoals in ons andere huis. Maar geen paniek daar had ik wel weer een oplossing voor, want wij hadden nog een klamboe die al aan stukken was geknipt en nog groot genoeg was om te functioneren als hor voor de deur. Dus na de lunch ging ik het gevecht aan met de frame deur met de hulp van FLOSDRAAD. Dat spul is geniaal, want met behulp van flosdraad kon ik de precies afgeknipte klamboe chirurgisch vastknopen aan de deur en op dit moment zie ik geen mogelijkheid voor geen één beestje om nog door deze deur te komen!
Ondanks dat het niet als een zwaar klusje klinkt was het door de warmte die hier ontstaat rond een uur of 1 toch flink zweten. Nou laten we maar zeggen dat ik genoeg sport hier!

Ons onderzoek gaat gestaagd. Na veel gescheld op de documenten, gekut op de doktershandschriften en gehaat op de laksheid van de fysio's die terug te zien is in de documenten lopen we nog steeds een week voor op de planning.

  • 29 Maart 2014 - 19:41

    Janny Bos:

    Go Girls! ! Jullie doen t goed. . Xx

  • 30 Maart 2014 - 09:04

    Hannie:

    Neem m'n petje af hoor voor jullie, al die beestjes, krijg er de kriebels van.
    Jullie doen het super xxxx

  • 30 Maart 2014 - 14:30

    Sjors Gerritsen:

    Asjemenou, mooi gedaan daar bij de buren. Als je maar creatief bent, kom je heel ver. Een tophuis dus. Nu nog de rest een beetje in de steigers, voor zover dat kan lukken tenminste. Tot nu toe gaat ie goed. Huppekeetje!!

  • 01 April 2014 - 13:16

    Anne-Marieke:

    Leuk om te lezen Mirt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirte

Actief sinds 07 Maart 2014
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 10172

Voorgaande reizen:

13 Maart 2014 - 22 Juni 2014

Afstuderen in Zambia

Landen bezocht: